Chcieliśmy, żeby widzowie wychodzili z seansu wzruszeni, podniesieni emocjami. Żeby zapamiętali Jurka jako fajnego, młodego człowieka – tłumaczy Xawery Żuławski, reżyser filmu „Kulej. Dwie strony medalu”.
Żuławski bawi się nostalgiczną podróżą w odmęty głębokiej komuny, jakby to była baśń albo musical.
„Odwilż 2” ogląda się z pewną przyjemnością. Perwersyjną, ale jednak.
To przede wszystkim miejsce spotkań i rozmów, gdzie dystans między twórcami i publicznością zdecydowanie się skraca, a spotkania po filmach zmieniają się w gorące dyskusje.
Żuławski poszturchuje narodowe mity, jednocześnie rozdając ciosy na wszystkie strony.
To pierwszy polski serial sygnowany logo HBO Max, który ma światową premierę.
Nowy serial reżyseruje Xawery Żuławski, a w głównych rolach zobaczymy Katarzynę Wajdę, Bartłomieja Kotschedoffa, Bogusława Lindę i Andrzeja Grabowskiego.
Szalony, dziki, nasycony anarchią i autoironią spektakl odreagowujący życiową paranoję z głupiejącą ojczyzną w tle.
Rzadko się w Polsce zdarza, żeby plakat filmowy cieszył oko. Mało który potrafi zostać w pamięci na dłużej, a regułą jest (niestety) plakat wątpliwej jakości. Chlubny wyjątek stanowi wchodząca na ekrany „Mowa ptaków” Xawerego Żuławskiego.
Przy całej swojej niejednoznaczności i mętniactwie „Mowa ptaków” to triumf Xawerego Żuławskiego, który udowadnia tym filmem, że wyzwolił się z kompleksu ojca. Jeśli tylko zechce, może po jego śmierci zająć jego miejsce, wypełnić pustkę.