O ryzykownym wyznaczaniu granicy między muzyką i hałasem rozmawiamy przy okazji przyjazdu do Polski Keijiego Haino.
Wbrew nazwie Ephemera już na stałe zagościła w stołecznym kalendarzu imprez kulturalnych jako bardziej interdyscyplinarna siostra krakowskiego Unsoundu.
Sytuacja brutalistycznego Hotelu Forum w Krakowie pokazuje jak na dłoni dwa z najbardziej zaniedbanych obszarów w Polsce po 1990 r.: architekturę i kulturę.
To już 21. edycja festiwalu nowej muzyki, który jesienią wypełnia sale koncertowe i kluby Krakowa.
To już 21. edycja festiwalu nowej muzyki, który jesienią wypełnia sale koncertowe i kluby Krakowa.
O nowych wyzwaniach i urokach awangardy opowiadają członkowie jednego z najciekawszych polskich zespołów młodszego pokolenia, Spółdzielni Muzycznej.
Jeden drukuje dawne instrumenty na drukarce 3D, drugi programuje średniowieczne madrygały na syntezatorze. Mijają się w Krakowie, na festiwalu poświęconym przyszłości muzyki.
Odbudowują się jesienne programy kulturalne, w tym najbardziej światowy muzyczny festiwal w Polsce: krakowski Unsound. Jego twórcy opowiadają o zdumiewających zakrętach z historii imprezy.
Ektoplazma to jedna z interpretacji tegorocznego motywu przewodniego, czyli „bubbles”.
Rozmawiamy z laureatami nagrody specjalnej Kultura Zdalna, którzy w ogarniętej powodzią Australii już myślą o kolejnej edycji swojego festiwalu Unsound w Krakowie – zapewne jakoś związanej z Ukrainą.