Jakie bezwzględne warunki trzeba zachować, żeby zwiększyć swoje szanse na szczęśliwy dojazd i powrót? I dlaczego Polacy uporczywie te warunki ignorują? Rozmowa z prof. Adamem Tarnowskim z Instytutu Psychologii UMK, badaczem i szkoleniowcem w dziedzinie psychologii transportu.
W Holandii ograniczenia na autostradach stały się przedmiotem umowy koalicyjnej. Na razie jednak jeśli Holender chce poszaleć, musi jechać do Niemiec. Albo do Belgii, gdzie radary już dawno się poddały.
Opublikowane niedawno statystyki policyjne za zeszły rok tchną optymizmem. Liczba wypadków spadła, zginęło mniej osób. Ale to tylko pozory.
Wśród ekspertów zdania na temat skuteczności konfiskaty aut są podzielone. Niektórzy sugerują, że przepisy są niekonstytucyjne, bo nierówno traktują różne grupy kierowców.
Sebastian M., domniemany sprawca śmierci trzyosobowej rodziny na autostradzie A1, wciąż jest w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale wyszedł już za kaucją z aresztu. Szybko do Polski nie wróci. To skutek błędów popełnionych przez policję i prokuraturę tuż po wypadku.
Co nas czeka w 2024 r.? Dwie podwyżki płacy minimalnej, 800 plus i zerowy VAT na żywność mają zrekompensować nam długie miesiące wysokiej inflacji. Do nowości należy choćby „babciowe”. Z mniej przyjemnych wiadomości – sporo podwyżek opłat i podatków. Duży pakiet zmian czeka także kierowców.
Trzyosobowa rodzina spłonęła w wypadku, domniemany sprawca był w pobliżu, ale policja i prokuratura zachowywały się tak, jakby tego nie dostrzegały.
Choć uchwały ustanawiające opłaty zostały unieważnione przez sądy administracyjne, władze samorządowe nie spieszą się z oddawaniem nadpłaconych przez kierowców pieniędzy, bo… nie chcą i nie muszą.
Zmiany, zmiany, zmiany. Ledwie PiS przeforsował zaostrzenie Prawa o ruchu drogowym, a już mamy kolejny projekt, którego celem jest jego złagodzenie. A właściwie powrót do tego, co było do 2022 r.
Państwo zarobiło rekordową kwotę na mandatach. 1,2 mld zł w dziesięć miesięcy to budżetowy sukces, tym razem głównie na koszt kierowców.