Na 22 konkursowe tytuły zaledwie cztery wyreżyserowały kobiety. Spore szanse na wywołanie poruszenia ma jedyna w tym towarzystwie debiutantka. Polskim akcentem w walce o Złotą Palmę będzie zwłaszcza szwedzko-polsko-duńska koprodukcja „Dziewczyna z igłą” Magnusa von Horna.
Autorskie podsumowanie 2021 roku w kinie światowym.
Skomplikowaną osobowość i burzliwe życie Diego Maradony niełatwo ująć w filmowy kadr. Ale prób – dokumentalnych i fabularnych – ostatnio nie brakuje. Pokusie nie oparł się nawet Paolo Sorrentino.
Poetyckość jest znakiem firmowym Sorrentino, więc także i ten obraz wpisuje się w ramy liryzmu wzbogaconego nutą szaleństwa, groteski i melancholii.
Nowy sezon toczy się wokół ciekawego i ważnego dziś pytania o przywództwo w trudnych czasach.
Mam już w głowie pomysł na trzeci sezon – zapowiada autor „Nowego papieża”, włoski reżyser Paolo Sorrentino, jeden z nagradzanych twórców filmowych, którzy równie dobrze odnaleźli się w świecie seriali.
Ton serialu faluje od satyry na watykańską biurokrację po całkiem serio stawiane pytania natury duchowej i politycznej.
Rozmowa z włoskim reżyserem Paolo Sorrentino, autorem dramatu „Młodość”, o starości celebrytów.
Kim u licha jest Paolo Sorrentino – człowiek nominowany do Oscara, nazywany gwiazdą i spadkobiercą Felliniego?
Amerykanie odreagowują traumę kryzysu ekonomicznego i strasznych błędów, jakie popełniali w przeszłości. Z nominowanych do Oscara tytułów wyłania się obraz Ameryki chorej, samotnej, nietolerancyjnej, budzącej się z kacem moralnym ze snu o potędze i nieomylności.