Sto lat temu zmarł Giacomo Puccini, jeden z uwielbianych twórców operowych. Teatr Wielki w Łodzi inicjuje 15 listopada Festiwal Pucciniowski spektaklem „Madama Butterfly”.
W Gdańsku powróciły plany budowy Metropolitalnej Opery Bałtyckiej. Miasto chciałoby powtórzyć sukces znany m.in. ze skandynawskich stolic.
O jego sukcesie mówi się „planetarny”. Zdobył tyle nagród i platynowych płyt, że pewnie z trudem mieszczą się w jego trzypiętrowej rezydencji w toskańskim kurorcie Forte dei Marmi.
Co było w Marii Callas tak niepowtarzalnego – głos, osobowość sceniczna, dramatyczne życie? 2 grudnia minie 100 lat od jej narodzin.
Nie wiem, czy samo czekanie czyni w tym zawodzie mistrza, ale na pewno brak cierpliwości szkodzi – mówi sopranistka Ewa Vesin, która w nadchodzącym sezonie wystąpi na deskach operowych w Rzymie, Hanowerze, Pradze, Oslo i Sankt Gallen.
Ciekawa koncepcja i wykonanie.
We współczesnej polskiej muzyce trudno o podobny przykład międzygatunkowej współpracy jak kompozytora Aleksandra Nowaka i pisarza Szczepana Twardocha. Jej efekty potwierdzają, że przed operą jeszcze wielka przyszłość.
Mariusz Kwiecień zapowiadał, że jako szef artystyczny Opery Wrocławskiej będzie zapraszał nie tylko gwiazdy, ale też śpiewaków dopiero rozpoczynających drogę artystyczną, by dać im okazję efektownego debiutu.
Młodym zdolnym dyrygentkom łatwiej dziś robić karierę za granicą. Marta Gardolińska obejmie kierownictwo Opery Narodowej Lotaryngii jako pierwsza kobieta i pierwsza Polka.
Zespół jest w świetnej formie – lepszej nawet niż przed pandemią.