Rozmowa ze znawcą Finlandii dr. hab. Wojciechem Woźniakiem o tym, jak ten kraj poradził sobie z upadkiem swojej najważniejszej korporacji. I co to ma wspólnego ze zwycięstwem ultranacjonalistycznej prawicy w ostatnich wyborach.
Producenci popularnych gadżetów dwoją się i troją, żeby zaciekawić czymś użytkowników. Pomysłowość jest paliwem sprzedaży.
Użytkownicy mówią o niej: niezniszczalna. I może to wystarczy, żeby wróciła na rynek.
Rozmowa z Rajeevem Surim, prezesem koncernu Nokia, o tym, czym teraz zajmuje się firma i jak powstaje Internet Wszechrzeczy.
Microsoft kupuje dział produkcji telefonów i smartfonów w Nokii, jeszcze niedawno światowego lidera w sprzedaży telefonów komórkowych. Ta fuzja jest wymierzona w Samsunga, Apple i w Chińczyków.
Microsoft po raz pierwszy w historii swoich notowań ogłosił kwartalną stratę. Informatyczny gigant nie jest jeszcze na straconej pozycji, ale przed nim wielkie wyzwania. Musi uważać, żeby nie skończyć jak inna z dawnych gwiazd, fińska Nokia.
Jeszcze pół roku temu ekonomiści w Warszawie pytali, kiedy zbudujemy polską Nokię. W Helsinkach nikt nie ogląda się już na upadający koncern. Finlandia ma nowy plan na przyszłość.
Hasło „connecting people' w Niemczech nabiera nowego znaczenia.
Fotel prezesa Nokii po 13 latach zwalnia Jorma Ollila, twórca jej potęgi. Na świecie co trzeci telefon komórkowy ma logo tej fińskiej firmy, w Polsce nawet co drugi. Ale okazuje się, że im większy sukces, tym więcej później problemów.
Rozmowa ze Stefanem Widomskim, wiceprezesem koncernu Nokia