Unia Europejska szykuje zamach na ikonę włoskiego stylu życia? A może to tylko wicepremier Matteo Salvini próbuje zajechać dalej w polityce na mitycznym skuterze?
We współczesnych armiach motocykle są spotykane znacznie rzadziej niż np. podczas II wojny światowej. W Ukrainie to się zmienia. Ostatnio w rosyjskich wojskach pojawiło się nieco tych pojazdów, używanych nawet do ataków.
Ten tekst o motocyklistach wywołał wielką dyskusję o miłośnikach motorów i konsekwencjach ich miłości.
Dziś, gdy motocykl staje się politycznym orężem, warto sobie przypomnieć, że niemal od początku swojej historii był czymś więcej niż tylko środkiem transportu. Motocykl to od zawsze fetysz, symbol, przedmiot kultu i znak tożsamości.
Mówicie, że życie jest po to, by latać na moto, i że nie byłoby po was krzyży na drogach, gdyby niedotlenieni kierowcy aut patrzyli w lusterka.
Mówicie, że życie jest po to, by latać na moto, i że nie byłoby po was krzyży na drogach, gdyby niedotlenieni kierowcy aut patrzyli w lusterka.
Mówicie, że życie jest po to, by latać na moto, i że nie byłoby po was krzyży na drogach, gdyby niedotlenieni kierowcy aut patrzyli w lusterka.
Niesłysząca od urodzenia 22-letnia Monika Jaworska, zwana Katanką, z powodzeniem rywalizuje z mężczyznami na motorowych torach wyścigowych. Jednocześnie walczy na innej bieżni. Chce mówić jak zdrowi.
"Na motocyklu kontakt z całym otoczeniem jest pełny. Człowiek jest aktorem na scenie, a nie widzem. Beton, na którym gwiżdżą opony o dziesięć centymetrów poniżej twej stopy, jest realny, to ten sam, po którym chodzisz, tak zatarty w pędzie, że nie możesz go wyraźnie dostrzec, lecz przecież możesz opuścić stopę i dotknąć go..." - oto, jak w kilku słowach oddał istotę jazdy motorem Robert M. Pirsig, autor słynnej amerykańskiej powieści "Zen i sztuka oporządzania motocykla". Niby tak samo to wygląda w przypadku każdego jednośladu, ale nie ma wątpliwości, że pisarzowi chodziło o Harleya&Davidsona.