Chociaż w pociągach coraz większy tłok, rząd twardo broni niemal pełnego monopolu PKP Intercity. W efekcie bilety są drogie, a punktualność niska. Regionalne spółki kolejowe, które próbują z PKP konkurować, same nie zmienią tego obrazu.
PiS, na razie, pozwala ludziom takim jak Obajtek świetnie zarabiać. Przymyka oko na transakcje budzące niepokój, niejasne. Ale te osoby świetnie się orientują, że to nie ich uwłaszczenie na publicznym majątku jest celem patii rządzącej. Rozmowa z Grzegorzem Onichimowskim, ekspertem rynku energetycznego, o tym, do czego władzy potrzebne są monopole.
Bliska przyjaźń prezesa Ubera z Emmanuelem Macronem, łamanie unijnych przepisów, utrudnianie pracy organom ścigania – to tylko niektóre metody firmy, ujawnione właśnie przez Międzynarodowe Konsorcjum Dziennikarstwa Śledczego.
Budować europejskich gigantów czy bronić konkurencji na unijnym rynku? Przywódcy UE na zakończonym w piątek szczycie zastanawiali się, jak sobie radzić z rosnącymi w siłę Chinami.
PiS opracował uniwersalną receptę na gospodarcze bolączki: łączenie państwowych spółek w koncerny, grupy albo holdingi. Narodowe, oczywiście. To wprawdzie nie działa, ale dobrze brzmi.
Dla Google i innych cyfrowych gigantów zza Oceanu Europa to prawdziwy raj do zarabiania pieniędzy. Czy Komisji Europejskiej uda się to zmienić?
Bruksela chce dopaść międzynarodowe koncerny, które w Europie unikają płacenia podatków. Istnieje jednak niebezpieczeństwo, że zapłacą jeszcze mniej.
Duńska komisarz Margrethe Vestager dobrała się do skóry Google oraz Gazpromowi i wyrasta na gwiazdę Komisji Europejskiej.
Nadchodzi czas wojen cenowych. Pod presją kryzysu firmy gotowe są walczyć o każdego klienta, nawet tego najmniej zarabiającego. Wiadomo – cena czyni cuda. Czy aby na pewno?
Między Pocztą Polską a jej rywalami wrze, a spory przenoszą się do sądu. Czy po przyszłorocznej liberalizacji rynku usług pocztowych to się zmieni, a poczta poprawi reputację?