Gdy widz zaczyna się nudzić, uznaję to za swoją klęskę – mówi Gaspar Noé, reżyser dramatu psychologicznego „Vortex”, który wchodzi do polskich kin.
Nowy film Michaela Hanekego „Happy end” to lodowate szyderstwo z bogatego zachodniego społeczeństwa.
Wielkich społecznych fal złości nie da się ułożyć. Trzeba dać im wybrzmieć.
Wybitny austriacki reżyser tym razem po drugiej stronie kamery.
Arcydzieło kina europejskiego, a kto wie, czy nie najlepszy film ubiegłego sezonu w ogóle.
Szkoła jako metafora skonfliktowanego społeczeństwa – wiele razy filmowcy wprowadzali nas w ten symboliczny świat, tworząc bardzo interesujące portrety współczesności.
12 nominacji dla „Lincolna” Stevena Spielberga to żadna niespodzianka. Po serii mniej udanych realizacji król Hollywoodu nakręcił wreszcie solidne, poważne widowisko historyczne, co nie mogło ujść uwadze lojalnym członkom Akademii.
Austriacki reżyser, twórca nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes dramatu „Miłość”, opowiada m.in. o życiu starych ludzi, intymności oraz o tym, dlaczego zakłopotanie to typowa reakcja po obejrzeniu jego filmów.
Nagrodzona Złotą Palmą w Cannes „Miłość” Michaela Haneke otworzy 19 lipca we Wrocławiu 12 edycję T-Mobile Nowe Horyzonty – największego multimedialnego festiwalu w Polsce.
„Współczesna kultura usypia, jest manipulacją” – mówi austriacki reżyser Michael Haneke, autor nagrodzonej Złotą Palmą w Cannes „Białej wstążki”.