W każdym dużym mieście powinno być metro – twierdzi mieszkanka Krakowa. Wielu tak mówi, wielu jest za, ale są i tacy, którzy są przeciw. Miasto żyje tematem. Żyje nim od lat, ale sprawa ostatnio przyspieszyła.
Warszawa przechodzi wizualną i technologiczną odnowę. Budowane od 77 lat miasto miało różnych architektów, także politycznych, ale jeśli realizowane dziś projekty zakończą się sukcesem, to polska stolica może stać się dobrym miejscem do życia. Wejdzie do klasyfikacji smart city.
Warszawa na pewno potrzebuje trzeciej linii metra, ale projekt forsowany przez władze miasta ma niewielki sens, za to kosztuje bardzo dużo. Tymczasem na wsparcie rządu nie ma co liczyć, a same fundusze unijne mogą nie wystarczyć.
O ile budowa drugiej linii podziemnej kolejki w Warszawie przebiega dość sprawnie, o tyle dalsze inwestycje są już mocno niepewne. Nie tylko z powodu braku pieniędzy.
22 lipca stołeczne metro zamieniło się w największą podziemną galerię sztuki w Europie. Prace kilkudziesięciu artystów można oglądać w ramach wystawy „MetrODsztuki”. Ekspozycja zorganizowana z okazji 10-lecia „Coming Out Najlepsze Dyplomy Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie” potrwa przez miesiąc.
Szanuj przestrzeń innych – apeluje do mężczyzn zarząd transportu hiszpańskiej stolicy.
W Meksyku 9 na 10 kobiet kobiet jest molestowanych seksualnie, a 65 proc. z nich doznaje przemocy w środkach transportu publicznego.
Ogromne pieniądze dla tramwajów to wielka szansa na wzrost popularności całego transportu zbiorowego. Pod warunkiem, że polskie tramwaje wreszcie przyspieszą.
Czy warszawska Praga przeżyje renesans? Czy w ogóle coś się w stolicy zmieni poza tym, że ileś tysięcy jej mieszkańców będzie miało łatwiejszy dojazd do pracy i powrót do domu?
Budowa metra w stylu w warszawskim doprowadziłaby inne polskie miasta do bankructwa. Są jednak tańsze rozwiązania, nad którymi warto pomyśleć, póki mamy do dyspozycji unijne pieniądze.