Jak powstawali „Bogowie” i czy styl produkcji zaproponowany przez Piotra Woźniaka-Staraka znalazł w polskim filmie kontynuację.
Polskie kino spoglądało w stronę historii, by odkrywać przeszłość relacji polsko-żydowskich, ale też szukać tożsamości nowej klasy średniej i kreować nowe narracje. Wychodziło to rzadko, za to regularnie wywoływało dyskusje.
Wszystko układa się w obrazek w stylu „Znacie? To obejrzyjcie jeszcze raz”.
W książce układa się to w ponury obraz i zmierza do zaskakującego rozwiązania, na ekranie jednak nie porywa.
Film o walce stoczonej ze sobą i światem.
Wciągająca zagadka, sprawna reżyseria, naturalnie brzmiące dialogi i nieopatrzone plenery. Wystarczy.
Świetnie opowiedziana historia o upartym człowieku, który zmienił nie tylko Polskę i Polaków, ale i świat.
Zdaje się, że miała to być satyra na nasz szoł-biznes i mazowieckie celebryctwo.
Stara kamienica na warszawskiej Pradze plus sublokator.
Rozmowa z Łukaszem Palkowskim, laureatem Paszportu „Polityki” w kategorii film