Takie albumy są po to, żeby się wsłuchać i wczuć w ten moment w czasie, choćby nas tam wtedy nie było.
Film Macieja Pieprzycy „Ikar. Legenda Mietka Kosza” z brawurową rolą Dawida Ogrodnika przypomina wielką postać tytułowego niewidomego pianisty. To powód, by raz jeszcze zastanowić się nad wciąż nośnym mitem artysty straceńca.
Poginęli i poumierali z dezynwoltury, którą powodował alkohol, ale też z pecha i bezczelności – mówi o ponurej serii zapoczątkowanej śmiercią Krzysztofa Komedy Magdalena Grzebałkowska, autorka książki „Komeda. Osobiste życie jazzu”.
O jazzie, muzyce filmowej, skłonności do milczenia i burzliwym małżeństwie z Zofią opowiada Magdalena Grzebałkowska, autorka biografii „Komeda. Osobiste życie jazzu”.
Krzysztof Komeda w imponującej nowej książce Magdaleny Grzebałkowskiej jest jak duch przenikający wszystko, co dzieje się na polskiej scenie jazzowej po wojnie.
Na Warsaw Summer Jazz Days wystąpi gwiazda ostatnich lat Kamasi Washington. To on wywołał nową falę uduchowionego jazzu, na której dziś płynie między innymi sensacyjny wrocławski septet EABS.
Nie było równie udanej wizyty w archiwum Komedy od dobrych 20 lat.
Na płytach można znakomicie prześledzić rozwój Komedowego muzykowania.
Mieliśmy wielkie sukcesy indywidualistów: Komedy, Stańki, Namysłowskiego. Ale nie było w polskim jazzie i jego okolicach generacji zespołów, które za granicą poruszałyby się równie swobodnie co te dzisiejsze.