W sprawie „Barbie” i „Oppenheimera” wiceprzewodniczący Dumy Władisław Dawankow wystąpił z inicjatywą do ministerstwa kultury, aby mimo braku licencji wydało formalną zgodę na ich rozpowszechnianie.
Głośny, kontrowersyjny projekt „DAU” poddaje analizie sowiecką mentalność z czasów stalinizmu. Część tego antropologiczno-socjologicznego eksperymentu twórcy zdecydowali się udostępnić już teraz w sieci.
Zmieniłem jedną trzecią filmu po jego oficjalnej premierze – opowiada rosyjski reżyser filmowy Siergiej Dworcewoj, autor dramatu psychologicznego „Ajka” o nielegalnych imigrantach w Rosji.
Pokazywany u nas film „Lato” Kiriłła Sieriebriennikowa i książka Konstantego Usenki „Buszujący w barszczu. Kontrkultura w Rosji sto lat po rewolucji” pokazują Rosję od strony undergroundu, wciąż bardzo mało znanego w Polsce.
Obrazy podrzynanych gardeł szokują, ale właśnie dzięki nim dociera prawdziwa groza opisywanej w filmie sytuacji.
Nominowana do Oscara i nagrodzona w Cannes „Niemiłość” Andrieja Zwiagincewa to studium degrengolady putinowskiej Rosji.
Film „Łagodna” Siergieja Łoźnicy to szokująca panorama cierpienia i poniżenia we współczesnej Rosji.
Jeśli do premiery filmu dojdzie, to pod ochroną policji.
Imponujące, odświeżające, przywracające wiarę w siłę awangardowej kreacji osiągnięcie.
Film przyciąga poetyckim nastrojem, w którym egzystencjalny niepokój i delikatny żart niepostrzeżenie się przenikają, tworząc spójną i magnetyczną całość.