To może nie jest najbardziej brutalna kampania z dotychczasowych, ale na pewno najbardziej zamknięta, czyli skierowana do „swoich” wyborców. Rozmowa z Małgorzatą Majewską z Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Rozmowa z pisarzem Michałem Rusinkiem śledzącym zmiany w języku, jakim posługują się politycy w pozyskiwaniu jednych i zwalczaniu innych wyborców.
Nie było tak kreatywnego językowo okresu w historii III RP. Autorzy książki „Dobra zmiana” przekonują, że dla władzy państwowej skuteczny aparat pojęciowy bywa równie przydatny co aparat bezpieczeństwa.
Prof. dr hab. Michał Głowiński, teoretyk literatury, o wypaczaniu sensu słów, dzieleniu mową i politycznych celach, którym ma to służyć.
Rozmowa z prof. Tomaszem Tabako, wykładowcą retoryki i studiów komunikacji na Georgia State University w Atlancie, o języku i kodach kampanii prezydenckiej
Rozmowa z dr. Wojciechem Cwaliną, psychologiem marketingu politycznego, o sposobach, jakie mają na nas politycy
Gdyby Andrzej Lepper wziął sobie do serca wszystkie cenne rady, których udzielał czytelnikom swoich książek, to nie powinien się dziwić, że wyleciał z rządu. Przecież związał się z przedstawicielami „mafii politycznej”, „chuliganami”, „cwaniakami” i „rzadkiej klasy kombinatorami, zamieszanymi w machlojki finansowe”, czyli braćmi Kaczyńskimi.
Antysłowo IV RP wybrane. Przez cztery tygodnie wraz z Państwem lustrowaliśmy język naszych polityków. Szukaliśmy słów, które najskuteczniej manipulują rzeczywistością i oddalają od prawdy. Czas na podsumowania z udziałem jury.
Dla Jarosława Kaczyńskiego polskie nieszczęścia i sukcesy układają się wedle kryteriów oczywistości. „Oczywiste”, a nawet „oczywista oczywistość” to ulubione wyrażenia premiera. Duża część opinii publicznej dała sobie narzucić pewniki, jakie głosi PiS.