Kluczowe postaci w „Klerze” i „Kamerdynerze”, do tego kilka ról w Teatrze Narodowym i kolejne filmy w przygotowaniu. Od Janusza Gajosa zależy dziś w polskiej kulturze więcej niż kiedykolwiek.
Do artystycznego sukcesu zabrakło precyzji w prowadzeniu aktorów, zwłaszcza w mniejszych rolach swatki Fiokły czy ciotki, przez co np. nie wybrzmiał finał.
W Cieszynie widzowie będą mieli okazję obejrzeć w kinie wszystkie klasyki m.in. Miloša Formana, co w czasach rosnącego wpływu platform streamingowych jest unikatowym doświadczeniem.
Zapowiedź zakupu czołgów Abrams rozpala wyobraźnię Polaków mających wyjątkową słabość do pancerza. Świadczy o tym choćby nieustająca popularność serialu „Czterej pancerni i pies”, który od 55 lat nie schodzi z ekranu. Korzystając z okazji, przypomnijmy: kto w czasie wojny ukradł Szarika, ile kosztowało wynajęcie czołgu i kim byli prawdziwi pancerni.
To książka złożona z wywiadów i wydana na 80. urodziny aktora.
Adaptacja Igora Sawina pomija historyczne szczegóły opowieści Szczypiorskiego, skupiając się na tym, co ponadczasowe: mechanizmach manipulacji ludem.
Na światowych scenach teatralnych występują największe gwiazdy Hollywood. A jak polski teatr gospodaruje aktorskimi tuzami?
Poniedziałkowy Teatr Telewizji to – po emisji sensacji „Dawne grzechy” – diametralna zmiana konwencji. „Udręce życia” izraelskiego dramaturga Hanocha Levina (lubi się podkreślać jego polskie korzenie) bliżej raczej do intymnej tragikomedii.
Uwaga reżysera zamiast na budowaniu soczystej, wciągającej historii skupia się na cyzelowaniu akademickich ujęć.
Rozmowa z Januszem Gajosem o fotografowaniu aktorów, dawnych i nowych gwiazdach oraz zasadach wyniesionych z domu.