Koncern General Motors sprzedaje spółkę Opel Group wraz ze wszystkimi fabrykami, w tym także polskimi. Zakupem zainteresowana jest francuska Grupa PSA Peugeot-Citroën. Amerykanie deklarują, że muszą się skoncentrować na rynku USA. A jak to przeżyje Europa?
Fabryka Samochodów Osobowych kończy produkcję. Choć wytwarzała koreańskie samochody pod amerykańską marką, a jej właścicielem jest ukraiński biznesmen narodowości gruzińskiej, to wciąż traktowana jest jako ikona polskiej motoryzacji. Wkrótce może pozostać już tylko jej legendą.
General Motors w ostatniej chwili wycofał się z planowanej sprzedaży swoich europejskich filii – Opla i Vauxhalla.
Na naszych oczach pada legenda motoryzacji - koncern General Motors. Sto lat - i wystarczy?
Od 1931 r. największym producentem samochodów był General Motors. Ale to już przeszłość. Teraz zdetronizowała go Toyota. Nowego lidera trudno będzie przegonić.
W gliwickich zakładach General Motors ruszy niebawem produkcja modelu Agila - najmniejszego i nietypowego przedstawiciela rodziny Opla. Agila jest mikrovanem i ma japońskie pochodzenie, zaś producent liczy, że dzięki niej umocni swą pozycję na rynkach Europy Zachodniej. Po latach rosnącego importu Polska staje się coraz większym samochodowym eksporterem.