Branży turystycznej na Mierzei Wiślanej zagląda w oczy widmo martwego sezonu. Wszystko przez transportowy paraliż spowodowany remontem drogi. Jej ruinę przyspieszył słynny, także martwy, przekop.
Rząd za 2 mld z wąskiego półwyspu zrobił wyspę, częściowo pod hasłem wzmocnienia zdolności obronnych. Co czeka Marynarkę Wojenną i resztę sił zbrojnych w tych warunkach? Zabezpieczenie i ochrona wschodniej części mierzei będzie wyzwaniem nowym, o innym wymiarze.
Dziś węgiel i paliwo musimy sprowadzać „przez morze”. Za niewydolność polskich portów prezes PiS obwinia PO, która „sprzedała nabrzeża”. To nieprawda: porty są nadal państwowe i zarządzają nimi ludzie prezesa.
Rozmowa z prof. Krzysztofem Luksem, entuzjastą przekopu Mierzei Wiślanej, o tym, dlaczego ją przekopano, kto na tym zarobi, a kto za to zapłaci.
Przeciw inwestycji są ekolodzy, opozycja, większość ekspertów, Komisja Europejska i zdrowy rozsądek.
Wygląda na to, że PiS jednak naprawdę chce przekopać Mierzeję Wiślaną. Nie ma jeszcze zezwolenia na budowę, ale już prowadzone są odwierty, którym bacznie przygląda się przedstawiciel chińskiego potentata budowlanego.
Na liście wielkich projektów gospodarczych obiecywanych przez rząd PiS jest kilka, które Jarosław Kaczyński już kiedyś próbował realizować, ale mu nie wyszło. Czy i tym razem będzie podobnie?
Czy Jarosław Kaczyński zostanie Eugeniuszem Kwiatkowskim Elbląga?
Ćwierć wieku po narodzinach nowej Polski jesteśmy inni niż na początku tej drogi, nawet jeśli deklarujemy niezmienne przywiązanie do tradycji. I inaczej niż dawniej różnimy się od siebie.
Czy rząd Donalda Tuska spełni przedwyborcze obietnice Jarosława Kaczyńskiego i zacznie przekopywać Mierzeję Wiślaną? W zwolenników inwestycji wstąpił właśnie duch nadziei.