Polska transformacja ustrojowa umożliwiła intensywny kontakt z reglamentowaną wcześniej rozrywką i sztuką z Zachodu. Chwilę później żyliśmy jednak nie w utopii wyrafinowanej kultury, tylko na jarmarku.
Z najnowszych badań wynika, że im kto wyżej w hierarchii społecznej, tym jego gust muzyczny bardziej wyrafinowany. Na pierwszy rzut oka nie ma zaskoczenia, a jednak są niuanse, które warto brać pod uwagę.
Rozmowa z kompozytorem i muzykiem Krzesimirem Dębskim o politycznym wykorzystywaniu disco polo, korzyściach z wpuszczania imigrantów i o polskim wstydzie.
W święta zmarł Sławomir Wesołowski, twórca brzmienia polskiego popu lat 80. Zapomniany i pozbawiony praw rodzicielskich do swojego największego sukcesu: grupy Papa Dance.
Jak w dawnych czasach kampanii prezydenckiej Końskie – w sylwestra 2020 stolicą Polski była Ostróda. Gdzie produkuje TVP, tam naród ma stolicę. Taka jest prawda czasu, prawda ekranu. Wybaczcie, jestem pod wpływem szampana...
Ogłaszając dość bezczelną wobec rządowych zakazów formułę „Sylwester marzeń”, Jacek Kurski powiedział kilka słów prawdy na temat polityki kulturalnej swojej firmy.
Dzięki wsparciu TVP i podlaskiego marszałka z PiS „Król disco polo” stał się nowym bardem. Jego teksty politycy znają równie dobrze jak słowa papieskiej „Barki”. Już niedługo Zenek Martyniuk zostanie uwieczniony w muzeum disco polo w podlaskim Michałowie.
W Michałowie na Podlasiu chcą za 11 mln zł wybudować Centrum Disco Polo. A jeśli to jednak ma sens?
Leonid Breżniew nie znosił dowcipów na swój temat, więc powstał film, który miał odwracać od niego uwagę. Może kinowa biografia Zenona Martyniuka też spełnia jakieś polityczne zadanie?
Nie taki straszny „Zenek”, jak go malują. Ale to niemal wyłącznie zasługa aktorów, którzy dają z siebie więcej, niż ten film zasługuje.