Kronika popkulturalna Kuby Wojewódzkiego.
Kronika popkulturalna Kuby Wojewódzkiego.
Ten film działa jak przestroga. W czasach panoszenia się „dobrej zmiany” Wajda pokazuje cenę, jaką się płaci za obronę wolności i demokratycznych wartości.
Większość z 36 scen polega na tym, że kolejni bohaterowie przerażają się na widok Potwora, a następnie go obrażają i/lub biją.
Mam nadzieję, że kiedyś Linda napisze o sobie sam.
Spektakl jest intymny, skupiony na precyzyjnym budowaniu piętrowych relacji miłości-pożądania-poniżania między bohaterami.
Na debiut reżyserski w teatrze Bogusław Linda wybrał sztukę dramatopisarza z Uralu, napisaną ponad dwie dekady temu.
Aktor i reżyser opowiada o powrocie do teatru i o tym, jakie filmy można robić w Polsce, a jakich się nie da.
Naszkicowany grubą kreską wielowątkowy film Macieja Ślesickiego zasmuca. Głównie od strony formalnej.
Bogusław Linda na ekranie, Leszek Miller na trybunie sejmowej, Radek Sikorski w rządzie, Ryszard Rynkowski na estradzie, Krzysztof Hołowczyc w samochodzie, Andrzej Gołota na ringu - oto pierwsze nazwiska z galerii twardych facetów, którzy w ostatnich sezonach wypierają z masowej wyobraźni hamletyzujących mięczaków z romantycznym rodowodem.