Spektakle ryzykowne, poruszające, niepozostawiające obojętnym i perfekcyjnie wykonane. Autorskie podsumowanie 2023 r. w teatrze.
Michał Zadara na scenie Teatru Powszechnego zajął się sprawą odpowiedzialności za sytuację uchodźców na białoruskiej granicy: na poważnie, tak jak już dawno powinny instytucje państwowe.
Pytamy, czy aktorzy i aktorki godzą się na pokazywanie nagości, imitowanie seksu, o obecność oświetleniowców czy dźwiękowców. Potem te zasady obowiązują wszystkich – mówią Agnieszka Róż i Żenia Aleksandrowa, pierwsze w polskim teatrze koordynatorki intymności.
Krystian Lupa, Agnieszka Glińska, Wojciech Malajkat, Ewelina Marciniak, Waldemar Zawodziński, Kornél Mundruczó – to tylko niektóre z nazwisk twórców, za sprawą których w lutym i marcu Łódź stanie się „teatralną stolicą Polski”. 8 lutego rozpocznie się 26. edycja Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych – jednego z najstarszych festiwali teatru zawodowego w kraju. Jak co roku otworzy kalendarz teatralnych festiwali w Polsce.
Wagę całości osłabia forma – staromodna, z dialogami jakby rodem z filmów klasy B czy C, za to traktująca się ze śmiertelną powagą.
Teatr Powszechny w Warszawie wystawił „Mein Kampf” Adolfa Hitlera. Tym razem obyło się bez akompaniamentu okrzyków i modlitw, ale o spektaklu już jest głośno.
Odbierając Dialogowi dotację, PiS zaprzecza własnym twierdzeniom, że w dzisiejszej Polsce nie ma cenzury oraz że za własne pieniądze można pokazywać taką sztukę. Tak działa cenzura ekonomiczna.
Kroi się w Chorzowie sądny czwartek! Teatr Rozrywki zostanie nawiedzony przez warszawski Teatr Powszechny i jego „Klątwę”.
Rozmowa z Goranem Injacem, dramaturgiem „Klątwy” Olivera Frljicia i wraz z nim kuratorem poznańskiego Malta Festival, o tym, jak bardzo Polska przypomina Bałkany.
Utrapieniem pikietujących patriotów są osoby niezrównoważone psychicznie. Podłączając się, deformują przesłanie i szkodzą wizerunkowo.