Rudolf Diesel, konstruktor słynnego silnika, przeszedł do historii jako genialny inżynier mechanik. Sam jednak uważał się za inżyniera społecznego, który wie, jak skonstruować sprawiedliwy świat. W tym roku mija 110. rocznica jego tajemniczej śmierci.
Po trzech miesiącach względnej stabilizacji ropa znowu drożeje, a wraz z nią paliwa w hurcie i – w mniejszym stopniu – na stacjach. Rząd ma pomysł, jak sobie z tym poradzić: ręczne sterowanie.
Samochody Volkswagena z pechowym silnikiem dieslowskim, które po aferze przeszły akcję serwisową, w pewnych warunkach nadal emitują więcej tlenków azotu, niż im wolno – ustaliła niemiecka organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe. I udowodniła to przed sądem, który już cofnął homologację jednego z modeli. I na tym się nie skończy.
Koniec z rosyjskim olejem napędowym i innymi paliwami płynnymi: 5 lutego wchodzi w życie embargo na ich import. To spore wyzwanie dla unijnej gospodarki, w tym także polskiej. Czy bez diesla da się żyć?
Polska jest dobrze przygotowana na odcięcie dostaw ropy z Rosji, ale większym wyzwaniem jest unijne embargo na paliwa, które wejdzie w życie 5 lutego 2023 r.
Kiedy zaczęliśmy się przyzwyczajać do cen sześciozłotowych, na pylonach przed stacjami pojawiły się kwoty ponad 7 zł. Specjaliści nie zostawiają złudzeń: olej napędowy wkrótce może dojść do 8 zł, benzyna 95 będzie tylko trochę tańsza. Czy Orlen pospiesznie zbiera pieniądze na zakup PGNiG?
Auto spalinowe czy elektryczne. Co jest lepsze dla kieszeni? Co dla planety? Sprawdzili to badacze z najlepszej politechniki świata.
Informacje o rychłym końcu silnika wysokoprężnego wydają się przesadzone. Świat jeszcze długo bez niego sobie nie poradzi.
Jeszcze niedawno auta z silnikami wysokoprężnymi były nadzieją motoryzacji, a dziś ich producenci są oskarżani o najgorsze zbrodnie. Co poszło nie tak?
Usuwanie proekologicznego filtra cząstek stałych z diesli to plaga. Zwłaszcza w czasie smogowej plagi. Jednak kierowcy robią to bezrefleksyjnie i zupełnie bezkarnie.