Sprawdziliśmy, jak 2023 r. wypadł pod względem frekwencji. Które muzea i galerie przyciągnęły największą liczbę gości? Jakie wystawy cieszyły się popularnością wśród widzów?
Twórcy wystawy wyjaśniają, że jej celem jest „poszukiwanie podobieństw między sztuką polską i ukraińską oraz znalezienie ich wspólnych źródeł w kulturze”.
W drugiej kadencji resort Piotra Glińskiego rozdzielał fundusze sprawnie – bardziej z naciskiem na historię niż przyszłość, bardziej na tożsamość niż na codzienność. Pozostawał blisko artystycznych instytucji, ale w dystansie do samych artystów.
Ministrowi Glińskiemu nie udało się zmienić narracji w wielkich polskich galeriach na prawicowo-narodową. Zamiast tego zmienił estetykę na staroświecko-akademicką. To zwrot ku sztuce bezpiecznej – na wszystkich frontach.
Wystawę „Nie ocenzurowano. Polska sztuka niezależna lat 80.” w CSW Zamek Ujazdowski otwarto w atmosferze środowiskowego skandalu. Ostatecznie więcej w niej kruchty niż ulicznej kontestacji.
W Centrum Sztuki Współczesnej z patriotycznym koncertem wystąpi 6 czerwca Jan Pietrzak. W dziejach placówki najwyraźniej otwiera się nowy, zaskakujący rozdział.
Większość instytucji wystawienniczych to gabloty ideologiczne. Chcę to zmienić i w tym sensie zamieszać w mainstreamie – twierdzi Piotr Bernatowicz, nowy szef Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Nie słabną dyskusje wokół przyszłości Centrum Sztuki Współczesnej „Zamek Ujazdowski” w Warszawie. Przeważa podszyta histerią narracja o nieuchronnym upadku tej placówki. Oliwy do ognia dolały najnowsze nominacje na wicedyrektorskie stołki.
Zbiorowa „Plastyczność planety”, wystawy indywidualne i niespodzianka na Dzień Dziecka. Nie zabraknie także kolejnej – ósmej już – odsłony cyklu Project Room.
Polsko-litewska historia o tym, jak czekając, znaleźć płaszczyznę porozumienia na wystawie w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie.