Plan zwiedzania jest prosty. Choć wystawy dzielą tysiące kilometrów, dzięki siatce połączeń kolejowych nasz ślad węglowy pozostanie znikomy. Dzień pierwszy. Korzystając z dobrodziejstw kolei warszawsko-wiedeńskiej, ruszamy do Albertiny. Oglądamy wystawę Yoshitomo Nary, a jeśli się uda, także równolegle prezentowaną ekspozycję grafik – od Andy’ego Warhola do Damiena Hirsta. Dzień drugi. Od kiedy nie trzeba przeskakiwać muru, podróż do Berlina jest naprawdę prosta. W Galerii Malarstwa przenosimy się do krainy ziemskich udręk i niebiańskich rozkoszy w wydaniu Hugona van der Goesa, niderlandzkiego mistrza stawianego na równi z Janem van Eyckiem. Dzień trzeci. Paryż, nareszcie. Między śniadaniem na trawie a wizytą w operze zwiedzamy wystawę Manet / Degas w Musée d’Orsay. Wieczorem tańczymy ostatnie tango, by o świcie bez żalu przemierzyć kanał La Manche. Spacerując nad Tamizą, zaglądamy do niewielkiego Design Museum, gdzie Ai Weiwei zastanawia się nad społeczną odpowiedzialnością projektowania.
28.03–23.07.2023 PARYŻ
Édouard Manet i Edgar Degas w Musée d’Orsay Musée d’Orsay konsekwentnie realizuje program, który ma na celu ukazywanie nieoczywistych kontekstów sztuki francuskiej drugiej połowy XIX wieku. Tym razem w centrum zainteresowania pojawiają się Édouard Manet, autor rewolucyjnego Śniadania na trawie, oraz Edgar Degas, miłośnik tiulowych spódniczek primabalerin. Twórczość obu artystów zachęca do nowego spojrzenia na ich malarstwo.
10.05–1.11.2023 WIEDEŃ
Yoshitomo Nara w Albertinie
Twórczość Yoshitomo Nary (ur. 1959) to nieustanne balansowanie na krańcach skali. Duże oczy, małe ciała.