Panteon taoistyczny liczy dosłownie dziesiątki tysięcy postaci. Zaliczają się do nich kosmiczni bogowie, ale także ubóstwieni ludzie, bóstwa lokalne, bóstwa przyrody itp.
San guan – trzej dygnitarze, bóstwa wczesnego taoizmu. Do ich zadań należy m.in. odnotowywanie dobrych i złych uczynków. Tianguan – Dygnitarz Nieba, zsyła powodzenie i bogactwo; Diguan – Dygnitarz Ziemi, odpuszcza winy; Shuiguan – Dygnitarz Wody, pomaga w rozwiązywaniu problemów. Do Trzech Dygnitarzy odwoływano się m.in. w taoistycznych zabiegach leczniczych: nazwisko chorego i listę jego przewinień zapisywano w trzech egzemplarzach, jeden zostawiano na szczycie wzniesienia dla Dygnitarza Nieba, drugi zakopywano w ziemi dla Dygnitarza Ziemi, trzeci zatapiano dla Dygnitarza Wody.
San qing – trójca czystych. Trzy najwyższe bóstwa związane przede wszystkim z tradycją Duchowego Klejnotu, symbolizujące różne aspekty Dao: 1. Yuanshi Tianzun (Niebiański Czcigodny Pierwotnego Początku); pojawił się na początku Wszechświata, ale sam nie posiada początku; stworzył niebo i ziemię, jest praźródłem wszechrzeczy i nauczania w tekstach Lingbao. Jego siedzibą są Niebiosa Nefrytowej Czystości (Yuqing). 2. Lingbao Tianzun (Niebiański Czcigodny Duchowego Klejnotu); przebywa w Niebiosach Najwyższej Czystości (Shangqing), jest strażnikiem tekstów Duchowego Klejnotu, w jego gestii znajduje się czas, epoki i regulowanie działania yin i yang. 3. Niebiański Czcigodny Dao i De (Daode Tianzun), inaczej nazywany Taishang Laojun – Najwyższy Pan Lao; jego zadaniem jest przekazywanie nauk taoistycznych, przyjmuje różne postaci (np.