Play Kraków, o której pisywaliśmy parokrotnie, była pierwszą w Polsce miejską platformą VOD. Odniosła sukces i stała się wzorem dla innych. Poszerzyła też publiczność wydarzeń kulturalnych – nawet tych bardziej niszowych. Festiwal Conrada oglądało trzykrotnie więcej osób niż zwykle. Sacrum Profanum pokazało zupełnie nowe formy koncertowe. Przebojem i rekordzistą stał się Kongres OEES w wersji online. Nowa marka Kraków Culture ma zorganizować całą przestrzeń licznych wydarzeń w mieście i okolicach, ułatwić ich znalezienie, połączyć kulturę i turystykę, ma też pokazywać Kraków jako miasto kreatywne i otwarte. Już teraz namacalnym efektem tych działań jest choćby dwujęzyczny kwartalnik „Kraków Culture” (dostępny także poza Krakowem: szczegóły na www.krakowculture.pl).
O odmrażaniu kultury w mieście i budowaniu w nim nowej marki opowiadają Robert Piaskowski, pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury, oraz Grzegorz Słącz, redaktor naczelny nowego magazynu. Pytania zadaje Bartek Chaciński.