O Polityce

POLITYKA niezmiennie numerem 1

W pierwszym kwartale 2023 r. POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. W pierwszym kwartale 2023 r. POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Polityka

Według najnowszych danych spółki Polskie Badania Czytelnictwa POLITYKA odnotowała w pierwszym kwartale 2023 r. najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Z wynikiem 82,5 tys. średnio sprzedanych wydań* POLITYKA wyprzedziła tygodnik „Newsweek” – ze średnią sprzedażą na poziomie 53,7 tys. egz. Pozostałe tygodniki społeczno-polityczne, także tradycyjnie, zostały daleko w tyle. Co więcej, żaden z nich nie przekroczył nawet granicy 30 tys. egz. Sprzedaż tygodnika braci Karnowskich „Sieci” wynosiła 29 tys. egz., „Do Rzeczy” – 27,9 tys. egz., „Tygodnika Powszechnego” – 21,3 tys. egz., natomiast „Gazety Polskiej” – 18 tys. egz.

POLITYKA jest także zdecydowanym liderem pod względem sprzedaży wydań cyfrowych (tzw. e-wydań). Nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej, w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedawał średnio 24,7 tys. egz. Drugie miejsce i tu przypadło „Newsweekowi” – 9 tys. egz. Żaden z pozostałych tytułów nie przekroczył zaś progu 8 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy.

Również w poszczególnych miesiącach omawianego kwartału POLITYKA odnotowywała najwyższą średnią sprzedaż i pozostawała bezkonkurencyjna. W styczniu było to średnio 88 tys. egz. („Newsweek” sprzedawał średnio 53,9 tys. egz.). Sprzedaż numeru pierwszego przekroczyła znacznie 100 tys. egz.

* PBC od stycznia 2022 r. wprowadziło nowy sposób raportowania i prezentowania danych dotyczących sprzedaży tytułów prasowych.

Polityka 23.2023 (3416) z dnia 30.05.2023; Do i od Redakcji; s. 91
Reklama
Reklama