Z przyjemnością informujemy, że według najnowszych danych spółki Polskie Badania Czytelnictwa POLITYKA również w trzecim kwartale 2022 r. odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce.
W ostatnim rozliczonym miesiącu, czyli we wrześniu, POLITYKA osiągnęła przeciętną sprzedaż jednego wydania na poziomie 91 tys. egz. I pozostawiła konkurencję dość daleko za sobą: „Newsweek” sprzedawał w tym czasie średnio 60,4 tys. egz., „Sieci” – 30,2 tys. egz., „Do Rzeczy” – 28,5 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 21,4 tys. egz., „Gazeta Polska” – 19 tys. egz. W całym trzecim kwartale średnie wyniki były podobne. POLITYKA – 89,5 tys. sprzedanych wydań. Pismo braci Karnowskich „Sieci” odnotowało sprzedaż na poziomie 31,3 tys. egz., tygodnik „Do Rzeczy” sprzedawał średnio 29 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 21,7 tys. egz., zaś „Gazeta Polska” – 19,2 tys. egz.
POLITYKA zdystansowała konkurencję również pod względem sprzedaży wydań cyfrowych (tzw. e-wydań). Nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej, w trzecim kwartale 2022 r. sprzedawał średnio 24,8 tys. egz. Drugie miejsce i tu przypadło „Newsweekowi”, który odnotował wynik na poziomie 8,4 tys. egz. Kolejne miejsca zajęły zaś: „Do Rzeczy” – ze sprzedażą wynoszącą 7,2 tys. egz., „Sieci” – 5 tys. egz., oraz „Tygodnik Powszechny” – 3,5 tys. egz.
PBC od stycznia 2022 r. wprowadziło nowy sposób raportowania i prezentowania danych o sprzedaży tytułów prasowych.