POLITYKA najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii
POLITYKA wciąż liderem sprzedaży
Odnotowujemy, że POLITYKA nieustannie cieszy się najlepszą sprzedażą spośród wszystkich tytułów w segmencie. Jak wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w pierwszym półroczu bieżącego roku POLITYKA sprzedawała średnio 94,8 tys. egzemplarzy, a tym samym była najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce.
Na drugim miejscu zestawienia ZKDP ze średnią sprzedażą 75,7 tys. egz. znalazł się „Newsweek”, na trzecim zaś – tygodnik „Sieci”, którego wynik sprzedażowy mocno odstawał od czołówki i wynosił średnio 39,3 tys. egz. „Sieci” wraz z „Gazetą Polską” i „Wprost” odnotowały zarazem największe spadki sprzedażowe w porównaniu z pierwszym półroczem poprzedniego roku.
Pozostałe tygodniki sprzedawały średnio: „Do Rzeczy” – 31,8 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 27,7 tys. egz., natomiast „Wprost” – 14,2 tys. egz.
Również w samym tylko czerwcu POLITYKA zanotowała najwyższą sprzedaż w segmencie. Z wynikiem 92,8 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy aż o ponad 23 tys. egz. wyprzedzaliśmy będący na drugim miejscu w zestawieniu „Newsweek” (69,7 tys. egz.) i o ponad 53,5 tys. egz. – tygodnik braci Karnowskich „Sieci” (39,3 tys. egz., trzecie miejsce). Sprzedaż pozostałych tygodników wynosiła w czerwcu: „Do Rzeczy” – 31,5 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 25,7 tys. egz., „Wprost” – 14,1 tys. egz.
Warto również dodać, że POLITYKA nie ma sobie równych pod względem sprzedaży tzw. e-wydań, czyli elektronicznych wersji tytułów prasowych. W pierwszej połowie 2019 r. nasz tygodnik sprzedawał średnio ponad 12 tys. egz., czyli niemal dwa razy tyle, ile pozostałe tytuły łącznie.