O Polityce

POLITYKA numerem jeden

POLITYKA liderem sprzedaży

W pierwszych trzech kwartałach tego roku POLITYKA była najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii. W pierwszych trzech kwartałach tego roku POLITYKA była najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii. Polityka

Miło nam poinformować, że według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Z wynikiem 97,6 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy byliśmy najchętniej kupowanym pismem w segmencie, a pozostałe tytuły nawet nie zbliżyły się do 100-tys. progu. Na drugim miejscu – ze średnią sprzedażą 86,7 tys. egz. – znalazł się „Newsweek”. Pozostałe tytuły zostały daleko w tyle. Tygodnik „Sieci”, który uplasował się na trzecim miejscu w zestawieniu, sprzedawał średnio 45 tys. egz., „Do Rzeczy” – 35 tys. egz., natomiast „Tygodnik Powszechny” – 27,3 tys. egz., wyprzedzając tym samym nieznacznie „Gazetę Polską” (27 tys. egz.). Najnowsze zestawienie ZKDP – z wynikiem 17,5 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy – zamyka „Wprost”.

Również dane sprzedażowe z września br. uwidoczniają dystans między POLITYKĄ a pozostałymi tytułami z segmentu. Z wynikiem 94,7 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy wyprzedziliśmy o blisko 10 tys. egz. „Newsweek” (84,8 tys. egz.) i o ponad 50 tys. egz. – „Sieci” (42 tys. egz.). Pozostałe tygodniki sprzedawały we wrześniu średnio: „Do Rzeczy” – 34 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 26 tys. egz., „Wprost” – 16,4 tys. egz.

POLITYKA dominuje także w sprzedaży tzw. e-wydań, czyli elektronicznych wersji tytułów prasowych. W okresie od stycznia do września 2018 r. nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej, sprzedawał średnio 10,5 tys. egz. To więcej niż sprzedaż elektronicznych wydań pozostałych sześciu tytułów łącznie.

Polityka 48.2018 (3188) z dnia 27.11.2018; Do i od Redakcji; s. 97
Oryginalny tytuł tekstu: "POLITYKA numerem jeden"
Reklama