Miło nam poinformować, że według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku POLITYKA odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w Polsce. Z wynikiem 97,6 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy byliśmy najchętniej kupowanym pismem w segmencie, a pozostałe tytuły nawet nie zbliżyły się do 100-tys. progu. Na drugim miejscu – ze średnią sprzedażą 86,7 tys. egz. – znalazł się „Newsweek”. Pozostałe tytuły zostały daleko w tyle. Tygodnik „Sieci”, który uplasował się na trzecim miejscu w zestawieniu, sprzedawał średnio 45 tys. egz., „Do Rzeczy” – 35 tys. egz., natomiast „Tygodnik Powszechny” – 27,3 tys. egz., wyprzedzając tym samym nieznacznie „Gazetę Polską” (27 tys. egz.). Najnowsze zestawienie ZKDP – z wynikiem 17,5 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy – zamyka „Wprost”.
Również dane sprzedażowe z września br. uwidoczniają dystans między POLITYKĄ a pozostałymi tytułami z segmentu. Z wynikiem 94,7 tys. średnio sprzedanych egzemplarzy wyprzedziliśmy o blisko 10 tys. egz. „Newsweek” (84,8 tys. egz.) i o ponad 50 tys. egz. – „Sieci” (42 tys. egz.). Pozostałe tygodniki sprzedawały we wrześniu średnio: „Do Rzeczy” – 34 tys. egz., „Tygodnik Powszechny” – 26 tys. egz., „Wprost” – 16,4 tys. egz.
POLITYKA dominuje także w sprzedaży tzw. e-wydań, czyli elektronicznych wersji tytułów prasowych. W okresie od stycznia do września 2018 r. nasz tygodnik, głównie za sprawą Polityki Cyfrowej, sprzedawał średnio 10,5 tys. egz. To więcej niż sprzedaż elektronicznych wydań pozostałych sześciu tytułów łącznie.