O Polityce

Tygodniki opinii: liderzy trzymają się mocno

Polityka

Według opublikowanych właśnie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy dotyczących sprzedaży tygodników opinii w 2015 r. POLITYKA sprzedawała średnio 118,9 tys. egz. i z tym wynikiem uplasowała się tuż za „Newsweekiem”(120,6 tys. egz.). Tę nieznaczną przewagę (1627 egz.) „Newsweek”, jak wynika z raportów, zawdzięcza prenumeracie łączonej z jednym z dzienników oraz zwiększeniu liczby wydań z dodawanymi filmami i książkami. POLITYKA w 2015 r. miała 14 takich wydań, „Newsweek” wprowadził na rynek aż 21 mutacji. Warto przy tym odnotować, że POLITYKA w 2015 r. sprzedała najwięcej wydań drukowanych w kioskach i pozostałych punktach dystrybucji prasy – łącznie sprzedaliśmy w ten sposób w całym ubiegłym roku 5 mln 187 tys. egz., o 103 tys. egz. więcej niż „Newsweek”. W każdym razie cieszymy się, że oba tytuły zaliczone przez Ministerstwo Sprawiedliwości do „zakazanych” dominują dziś na rynku, sprzedając niemal identyczną liczbę egzemplarzy. Tytuły prawicowe w 2015 r. nie przekroczyły w średniej sprzedaży 77 tys. egz. Tygodnik „wSieci” sprzedawał średnio 76,1 tys. egz., „Do Rzeczy” – 55,3 tys. egz., zaś „Wprost” – 39 tys. egz. POLITYKA pozostaje liderem tygodników opinii pod względem liczby kupowanych wydań elektronicznych. W ubiegłym roku sprzedawaliśmy średnio 9,7 tys. egz. „Newsweek” odnotował sprzedaż o połowę niższą (4,6 tys. egz.), a pozostałe tytuły segmentu nie przekroczyły poziomu 2 tys. egz. („Do Rzeczy” – 1,5 tys. egz., „Wprost” – 1,2 tys.

Polityka 9.2016 (3048) z dnia 23.02.2016; Do i od redakcji; s. 98
Reklama