Archiwum Polityki

Mea pulpa, czyli kronika popkulturalna Kuby Wojewódzkiego

• Tę informację podajemy z pewną taką nieśmiałością. Na rynku pojawiła się właśnie nowa płyta supergrupy Boys. Ten absolutny mocarz nurtu disco polo tym razem na warsztat wziął największe przeboje polskiego rocka. Lady Pank, Klausa Mitffocha czy Budki Suflera. Na okładce panowie mają skórzane kurtki i rockowe miny. Albo odwrotnie. Na zakończenie załączę zdanie, które wysadzi w powietrze 25 lat mej pracy zawodowej. Uwaga, oto ono. Płyty, niestety, słucha się świetnie.

• Ruszyła kolejna odsłona społecznej kampanii Pij Mleko! Będziesz Wielki. Tym razem gwiazdą reklamy jest nasz człowiek w lidze NBA, czyli Marcin Gortat. Rodzice, którzy chcą, by ich dzieci grały w każdym meczu koszykówki dłużej niż sześć minut, w tym sezonie nie powinni dawać swym dzieciom mleka.

• Papa Tadeusz R. wrócił z trasy koncertowej po Stanach i Kanadzie. Jego tournée przyniosło całkiem nowy i, co tu ukrywać, nieco zaskakujący repertuar. Dominowały hity „Polacy są głupi, że przechodzi to ludzkie pojęcie”, „Polacy są zazdrośni i źli”, „które stocznie, banki, media są polskie?”, „w których szkołach wychowuje się w miłości do Polski?”. „Granicą wolności słowa jest naruszenie godności” – tak oznajmił niedawno Sąd Najwyższy, podtrzymując półmilionową karę dla Polsatu za wypowiedzi niejakiej Szczuki. Sądzie Najwyższy, najwyższy czas posłuchać radia! Szczuki i szczęki opadają.

• Tradycja w rodzinie nie ginie. Jacek rozlewał zupę, Maciej gotował tłusto i smacznie, a teraz oni – synowie Maćka Kuronia, Jan i Jakub – dalej poniosą w naród kaganek tajemnej wiedzy kuchennej. W stacji Kuchnia TV poprowadzą własny kulinarny show. Oto mamy kolejny pomnik wielkich zasług dziadka. Zamiast palić komitety, możemy spokojnie przypalać żarcie.

Polityka 5.2010 (2741) z dnia 30.01.2010; Kultura; s. 59
Reklama