W najbliższych tygodniach czeka nas podwójna ofensywa medialna – debiuty długo oczekiwanych projektów. Grupa Wydawnicza Polskapresse oraz TVP postanowiły wykorzystać gorący politycznie okres i przyspieszyły prace nad nowym ogólnopolskim dziennikiem oraz kanałem TVP Info. Dziennik ukaże się w połowie października i będzie bazować na sześciu gazetach regionalnych należących do Polskapresse, którym przybędzie kilkunastostronicowa sekcja ogólnokrajowa. Jak zapewnia Tomasz Wróblewski, były redaktor naczelny „Newsweeka” i wiceprezes Polskapresse, tam, gdzie grupa nie posiada żadnego lokalnego tytułu ani gotowego zespołu, dziennik pojawi się w osobnej wersji. Redakcją gazety (Wróblewski nie chce jeszcze zdradzać tytułu) pokieruje Paweł Fąfara, wcześniej związany m.in. z „Życiem”, a pomogą mu szef wydawców Tomasz Lachowicz, były redaktor naczelny „Super Expressu”, i redaktorzy rekrutowani głównie z „Newsweeka” i „Rzeczpospolitej”. Wróblewski deklaruje, że zespół jest już prawie zamknięty i w każdej chwili może zastąpić produkowane zerówki pierwszym numerem.
Z kolei TVP Info, zapowiadane przez kolejnych prezesów TVP i kilkakrotnie odkładane w czasie, powstanie na bazie TVP 3. Tym razem start zaplanowano na środek kampanii wyborczej. – Termin, którego się trzymamy, to 6 października – mówi Aneta Wrona, rzeczniczka TVP. Z regionalnej Trójki zniknie bordowa szata graficzna (zamieniona na barwy narodowe – czerwień i biel) i najprawdopodobniej sztandarowy program informacyjny „Kurier” (zastąpiony przez nowy serwis), ale pozostaną dziennikarze zasileni pojedynczymi gwiazdami z zewnątrz, np. Agatą Konarską – prezenterką TVP Polonia. Wrona: – W pierwszej, wizerunkowej fazie działalności TVP Info stację wesprą także twarze TVP 1 i TVP 2, z którymi prowadzimy negocjacje.