Polski Instytut Sztuki Filmowej przykłada dużą wagę do międzynarodowych koprodukcji. Rok temu kwotą ok. 30 mln zł dofinansowano 22 takie przedsięwzięcia. W tym roku ma być jeszcze lepiej. Naszym partnerem są najczęściej Niemcy i Austria, co wynika z udanej współpracy z funduszami regionalnymi. Oto koprodukcje, które zapowiadają się najciekawiej:
Beuys
, reż. Lech Majewski (film polsko-niemiecki) – biografia wybitnego awangardowego artysty.
Lekcje pana Kuki
, reż. Dariusz Gajewski (polsko-austriacki) – polski emigrant w Wiedniu przeżywa pierwszą miłość.
Benek
, reż. Robert Gliński (polsko-austriacki) – współczesna komedia o sposobach na przetrwanie w czasie ustrojowej transformacji na Śląsku.
Stankiewicz
, reż. Władysław Pasikowski (polsko-rosyjski) – ekranizacja prozy Eustachego Rylskiego.
Mała Moskwa
, reż. Waldemar Krzystek (polsko-rosyjski) – love story o niespełnionej miłości polskiego oficera i Rosjanki; Legnica, koniec lat 60. ubiegłego wieku.
Kurier z Warszawy
, reż. Juliusz Machulski (polsko-francusko-amerykański) – ekranizacja autobiograficznej książki Jana Nowaka-Jeziorańskiego.
Nightwatching
, reż. Peter Greenaway (polsko-brytyjsko-holendersko-kanadyjski) – historia powstania najsłynniejszego obrazu Rembrandta.
These Times
, reż. Ken Loach (angielsko-niemiecko-hiszpańsko-polski) – dramat psychologiczny o polskich emigrantach w Londynie.
Bracia Karamazow
, reż. Petr Zelenka (polsko-czeski).
Handlarz cudów
, reż. Jarosław Szoda, Bolesław Pawica (polsko-szwedzki) – były alkoholik i dwójka dagestańskich dzieci podczas nielegalnej podróży przez Europę.