Archiwum Polityki

Filmy na spółkę

Polski Instytut Sztuki Filmowej przykłada dużą wagę do międzynarodowych koprodukcji. Rok temu kwotą ok. 30 mln zł dofinansowano 22 takie przedsięwzięcia. W tym roku ma być jeszcze lepiej. Naszym partnerem są najczęściej Niemcy i Austria, co wynika z udanej współpracy z funduszami regionalnymi. Oto koprodukcje, które zapowiadają się najciekawiej:

Beuys

, reż. Lech Majewski (film polsko-niemiecki) – biografia wybitnego awangardowego artysty.

Lekcje pana Kuki

, reż. Dariusz Gajewski (polsko-austriacki) – polski emigrant w Wiedniu przeżywa pierwszą miłość.

Benek

, reż. Robert Gliński (polsko-austriacki) – współczesna komedia o sposobach na przetrwanie w czasie ustrojowej transformacji na Śląsku.

Stankiewicz

, reż. Władysław Pasikowski (polsko-rosyjski) – ekranizacja prozy Eustachego Rylskiego.

Mała Moskwa

, reż. Waldemar Krzystek (polsko-rosyjski) – love story o niespełnionej miłości polskiego oficera i Rosjanki; Legnica, koniec lat 60. ubiegłego wieku.

Kurier z Warszawy

, reż. Juliusz Machulski (polsko-francusko-amerykański) – ekranizacja autobiograficznej książki Jana Nowaka-Jeziorańskiego.

Nightwatching

, reż. Peter Greenaway (polsko-brytyjsko-holendersko-kanadyjski) – historia powstania najsłynniejszego obrazu Rembrandta.

These Times

, reż. Ken Loach (angielsko-niemiecko-hiszpańsko-polski) – dramat psychologiczny o polskich emigrantach w Londynie.

Bracia Karamazow

, reż. Petr Zelenka (polsko-czeski).

Handlarz cudów

, reż. Jarosław Szoda, Bolesław Pawica (polsko-szwedzki) – były alkoholik i dwójka dagestańskich dzieci podczas nielegalnej podróży przez Europę.

Polityka 26.2007 (2610) z dnia 30.06.2007; Kultura; s. 60
Reklama