„Polityka” odnotowała w 2006 r. najwyższą średnią sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii. Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem „Polityki” w ubiegłym roku wyniosła 168 112 egz. i była tylko o 4,4 proc. niższa niż w 2005 r. (o średnio 7661 egz.). Dwucyfrowe spadki stały się natomiast udziałem najbliższej konkurencji „Polityki”. Średnia sprzedaż „Polityki” była o blisko 30 tys. egzemplarzy wyższa niż „Wprostu” (138 151 egz.) – spadek sprzedaży o 16,5 proc. w stosunku do 2005 r. i o ponad 22 tys. egzemplarzy wyższa niż „Newsweeka” (145 833 egz.) – spadek o 11,6 proc. Tym samym „Polityka” umocniła się na pozycji lidera w swoim segmencie i kolejny rok przewodzi stawce tygodników opinii pod względem sprzedaży.