W edług wstępnych szacunków Orkiestra zebrała 30 362782 zł. W 2002 r. co drugi Polak przekazał pieniądze lub dary rzeczowe różnym organizacjom pozarządowym lub instytucjom publicznym. To więcej niż rok temu, kiedy przekazywanie pieniędzy deklarowało 43,5 proc. badanych. Najczęściej Polacy wspierają Kościół lub organizacje charytatywne. Wśród tych ostatnich największe przychody w 2002 r. miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – ponad 26 mln zł, Caritas – prawie 23 mln zł, fundacja Jolanty Kwaśniewskiej – 5,5 mln zł, a Polski Czerwony Krzyż – nieco ponad 3 mln. Najpopularniejszym sposobem przekazywania przez Polaków pieniędzy jest wrzucenie ich do puszki, a także zakup przedmiotów, z których dochód przeznaczony jest na cele społeczne. Coraz częściej przekazujemy pieniądze przez SMS. Bezpośrednio najczęściej pomagamy proszącym na ulicy, chodzącym po domach i piszącym apele. – Polacy chętniej wspomagają różne inicjatywy środkami finansowymi niż własną pracą. Wzorce działalności charytatywnej dopiero się odradzają. Ofiarność osób fizycznych budzi w opinii publicznej mniej zastrzeżeń niż wspomaganie ze strony firm. Przedsiębiorczość w Polsce trwa dopiero 12 lat i do dobroczynnej roli, bez postrzegania innych intencji świata biznesu, społeczeństwo musi się przyzwyczaić – ocenia dr Marek Rymsza, socjolog z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW.