Jak wynika z najnowszych danych, ogłoszonych w ubiegłym tygodniu przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, „Polityka” – kolejny miesiąc z rzędu – znalazła się na pierwszym miejscu w rankingu sprzedaży tygodników opinii.
W maju 2004 r. (tego miesiąca dotyczy ostatni raport ZKDP) niemal wszystkie tygodniki zanotowały pewien spadek sprzedaży w stosunku do maja 2003: w przypadku „Polityki” spadek był nieznaczny – wyniósł 3,8 proc.; sprzedaż „Newsweeka Polska” spadła o 12,9 proc., zaś sprzedaż „Wprost” była niższa o 10,9 proc. (sam tygodnik „Wprost”, który w maju sprzedawał średnio 165 tys. egz., podaje jednak, że ma „2,5 miliona regularnych czytelników”). Oceniając dane o sprzedaży tygodników w 2004 r. serwis internetowy branżowego pisma „Press” napisał: „»Polityka« umacnia się na pozycji lidera sprzedaży w swoim segmencie”.