Na wykonania muzyki Jana Sebastiana Bacha istotny wpływ ma kalendarz kościelny; Bach tworzył bowiem muzykę „na zmówienie”, dla uczczenia świąt. Dotyczy to również „Magnificat” i „Oratorium Wielkanocnego”. Cieszy nowy album wydany przez Archiv, bo z jednej strony dostajemy na nim wspomniane dzieła nieco zapomniane, z drugiej zaś otrzymały one w nowej rejestracji wyborną oprawę wykonawczą. Wspaniałym zespołem Gabrieli Consort&Players dyryguje Paul McCreesh. Artyści ci od lat specjalizują się w literaturze barokowej, zaś ich interpretacje (z „Mesjaszem” Haendlowskim na czele) włączone zostały do kanonu fonografii. McCreesh przygotowując się do nagrań „przekopuje” setki manuskryptów, książek traktujących o tradycji wykonawczej epoki, analizuje wcześniejsze wykonania. Wszystko po to, aby dzieło zabrzmiało tak, jak chciałby to usłyszeć twórca. Nagrania dokonano w kościele w Brand-Erbisdorf w Saksonii, gdzie znajdują się zabytkowe organy z 1774 r. PIW
[dla koneserów]
[dla najbardziej wytrwałych]
[dla mało wymagających]