Archiwum Polityki

Na ratunek gospodarce

Przedziwne rozgrywki polityczne stają się ostatnio polską specjalnością. Do tego stopnia, że uzyskują swój wymiar handlowy. Własne opakowania, hasła reklamowe i ceny. W supermarketach pojawiły się oto interesujące gry dla dzieci. W „Barykadzie” trasa na planszy wiedzie do Warszawy. Po drodze czekają niespodzianki: blokujący jezdnię traktor, piesi przechodzący w kółko po pasach. Z kolei w komputerowej „Blokadzie” wygrywa ten, kto stawiając blokady spowoduje najdłuższy korek na trasie. Jednym z bohaterów gry jest Andrzej Lepper w czerwonej koszulce z orłem na piersi. Sektor handlowy momentalnie zareagował też na aferę Rywina. W reklamach prasowych oferowany jest dyktafon za 149 zł. Do kupna zachęcają hasła: „Lwia oferta”, „Idealny do zwalczania korupcji”. Niezamierzoną reklamę ma też jeden z banków zachęcający do założenia „Konta z lwem”.

Afery moralnie szkodzą, ale, jak widać, powodują ożywienie w gospodarce.

ARP

Polityka 6.2003 (2387) z dnia 08.02.2003; Fusy plusy i minusy; s. 94
Reklama