Zmieniła się strategia radia publicznego, a wraz z nią zadania Radia Bis. Program stacji jest dziś przede wszystkim kierowany do młodzieży szkolnej, a towarzyszy temu kampania reklamowa pod hasłem: „Dlaczego nas nie słuchasz?”. Podkreśla się w niej, że Bis stawia przede wszystkim na młodość, muzykę, świat, języki.
Najważniejsza zasada polega na tym, żeby nie nudzić. Audycja poświęcona powstaniu warszawskiemu daleka była od szkolnej, historycznej piły. W Internecie znalazła się mapa Warszawy z zaznaczeniem, co działo się w poszczególnych miejscach, a reporterzy zdobywali kolejne dzielnice uatrakcyjniając audycję nagraniami archiwalnymi i np. odgłosami z kanałów. Wszystkie programy edukacyjne mają być swego rodzaju teatrem dżwiękowym, żywym, dynamicznym i z pomysłem. Kto chce zrealizować się w pisaniu książek lub dramatów albo marzy o karierze muzycznej, także może skorzystać z radiowej pomocy najlepszych specjalistów. Młodzi ludzie, zagubieni w meandrach współczesności, potrzebują także porad czysto życiowych. Odpowiedzi na pytania, np. jak uzyskać zgodę rodziców na samodzielny wyjazd, jak nie wywoływać konfliktów z kumplami albo jak się wyleczyć z alergii, udzielają lekarze, psychoterapeuci, filozofowie i księża w audycji pt. „Zostaw wiadomość”. Odbywają się też, codziennie w innym języku, czaty poliglotów (np. we wtorek po włosku, w piątek – po angielsku). I choć przeznaczone dla młodzieży, niejeden dorosły może poduczyć się obcej mowy i wymowy.
Czy żywe słowo trafi do młodych, a odrodzone Radio Bis zyska słuchaczy, to się okaże. Gdy jednak tej stacji się uda, zyskają na tym i inne, bo słuchacz podrośnie, zmieni falę, ale przy radiu pozostanie.