W imieniu Krajowego Towarzystwa Lotniczego AOPA POLAND, polskiego oddziału największej na świecie organizacji skupiającej pilotów i właścicieli prywatnych samolotów, chcielibyśmy odnieść się do niesprawiedliwych uogólnień zawartych w artykule Agnieszki Sowy [„Piekło z tym niebem”, POLITYKA 44]. Według oficjalnego komunikatu Komisji Wspólnot, „w Europie jest blisko 50 000 (w tym w Polsce tylko około 1300) silnikowych statków powietrznych wykorzystywanych w lotnictwie ogólnym i korporacyjnym. W roku 2005 w Europie obsługiwały ponad 80 000 par miast. Świadczą też wyspecjalizowane usługi wysokiej wartości”. (...)
Lotniska:
We wszystkich krajach europejskich jest znacznie więcej lotnisk trawiastych niż tych, które posiadają betonowy pas. Jednak każdy lotnik wie, że po opadzie deszczu, szczególnie jesienią i po zimie, trzeba uważać, bo teren może być rozmiękły. I tyle. Powinna też autorka wiedzieć, że pas trawiasty wybacza wiele błędów, dlatego dla początkujących pilotów trawiaste lotniska są bardziej przyjazne niż betonowe. Lotnisko w Konstancinie jest jednym z najlepiej prowadzonych tego typu obiektów w Polsce. To, że z pasa trzeba przekołować przez mało uczęszczaną, wąską, dziurawą lokalną drogę, zwaną dumnie wojewódzką 868, nikomu nie przeszkadza. Proszę tam pojechać i sprawdzić. Polska pozbawiona dróg potrzebuje małych lotnisk lokalnych. Przy braku innej infrastruktury to one będą motorem regionalnego rozwoju. Należy takie inicjatywy popierać pamiętając, że powstają one za prywatne pieniądze. Trawiaste pasy między burakami nie są takie tanie jak mogłoby się wydawać.(...)
Kupowanie licencji i korupcja:
Nasze środowisko jest bardzo zbulwersowane aresztowaniami w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.