Archiwum Polityki

Elvis zbija kasę

Zbliża się 25 rocznica śmierci Elvisa Presleya. Z tej okazji w Stanach Zjednoczonych i w Europie znowu wzrasta fala zainteresowania piosenkami króla rocka, a jego nazwisko i wizerunek wykorzystywane są ku pożytkowi spadkobierców do rozkręcania biznesu z pamiątkami. Skala tego procederu zdumiewa nawet samych Amerykanów. Elvis jest na koszulkach, kuflach, pocz-tówkach, w wystawnych albumach książkowych, firmuje bułki z serem, parki rozrywki, a nawet meble. Niedawno pokazano nowy film animowany z jego udziałem, a stara, nigdy nie prezentowana piosenka, wykorzystana podczas mistrzostw świata w piłce nożnej przez firmę Nike, robi w Europie oszałamiającą karierę. Takich pieniędzy jak Presley w ćwierćwieku po swojej śmierci nie zarabia niejeden żyjący idol.

Polityka 28.2002 (2358) z dnia 13.07.2002; Gospodarka; s. 56
Reklama