Damski model. Z każdym rokiem w coraz większej liczbie przypadków decyzja o zakupie samochodu należy do kobiet. W latach 2005–2006 wybierały one w zaledwie 13 proc. przypadków, a na koniec zeszłego roku już w 20 proc. – wynika z badań Inchcape Motor, niezależnego koncernu motoryzacyjnego, reprezentującego osiemnaście marek na świecie. Badania pokazują też, że kobiety kupując w Polsce nawet samochody z najwyższej półki są bardziej praktyczne od mężczyzn. Jeśli chodzi o kolor, to panie gustują w pastelach i odcieniach błękitu, a panowie zdecydowanie w czerniach i szarościach. Coraz większym powodzeniem wśród płci pięknej cieszą się auta z napędem na cztery koła. Polki częściej siadają za kółkiem większych niż jeszcze kilka lat temu samochodów, ale jeśli to mężczyźni kupują im auta, to zwykle są mniejsze od tych, którymi sami jeżdżą. Dąb.