Dokument bez tytułu
Paszporty POLITYKI

Ewelina Marciniak

Ewelina Marciniak laureatką Paszportów POLITYKI w kategorii Teatr

Leszek Zych / Polityka
Za pracowitość, rozmach inscenizacyjny i poczucie humoru. Za przynoszące ciekawe rezultaty eksplorowanie tematu kobiet w męskim świecie teatru.
Polityka

Paszport POLITYKI otrzymała Ewelina Marciniak. Za pracowitość, rozmach inscenizacyjny i poczucie humoru. Za przynoszące ciekawe rezultaty eksplorowanie tematu kobiet w męskim świecie teatru.

Urodzona w 1984 r. w Dusznikach-Zdroju reżyserka. Teatralny świat usłyszał o niej po raz pierwszy za sprawą widowiskowej „Zbrodni” Michała Buszewicza, zrealizowanej przed trzema laty w Bielsku-Białej. Następne były „Amatorki” Jelinek z gdańskiego Wybrzeża, gdzie utowarowienie związków międzyludzkich Ewelina Marciniak pokazywała, bawiąc się konwencjami m.in. komedii romantycznej. W bydgoskim „Skąpcu” – z obsadą w nomen omen skąpych kostiumach – opowiadała o dehumanizującej wszechwładzy pieniądza. Nominację do Paszportu zawdzięcza „Morfinie” z Teatru Śląskiego w Katowicach – brawurowej adaptacji powieści Szczepana Twardocha, z graną na żywo muzyką stylizowaną na kabarety międzywojnia. A szczególnie „Portretowi damy” według powieści Henry’ego Jamesa z gdańskiego Wybrzeża. Najgłośniej, bo z protestami polityków i organizacji religijnych, przyjęto jej „Śmierć i dziewczynę” według Elfriede Jelinek (Teatr Polski we Wrocławiu).

***

Nominowani:
Dominika Knapik
Ewelina Marciniak
Justyna Wasilewska

Polityka 3.2016 (3042) z dnia 12.01.2016; Paszporty Polityki 2015; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Ewelina Marciniak"
Reklama

Czytaj także

null
Kraj

Interesy Mastalerka: film porażka i układy z Solorzem. „Szykuje ewakuację przed kłopotami”

Marcin Mastalerek, zwany wiceprezydentem, jest także scenarzystą i producentem filmowym. Te filmy nie zarobiły pieniędzy w kinach, ale u państwowych sponsorów. Teraz Masta pisze dla siebie kolejny scenariusz biznesowy i polityczny.

Anna Dąbrowska
15.11.2024
Reklama