Dokument bez tytułu
Paszporty POLITYKI

Joanna Freszel

Joanna Freszel laureatką Paszportów POLITYKI w kategorii Muzyka poważna

Joanna Freszel Joanna Freszel Leszek Zych / Polityka
Za wszechstronność, kreatywność, precyzję, sceniczny wdzięk i swobodę śpiewania w najrozmaitszych stylach muzycznych.

Paszport POLITYKI otrzymała Joanna Freszel. Za wszechstronność, kreatywność, precyzję, sceniczny wdzięk i swobodę śpiewania w najrozmaitszych stylach muzycznych.

Joanna Freszel (ur. 1983 r. w Warszawie) to absolwentka z wyróżnieniem, a obecnie doktorantka warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Ukończyła też studia ochrony środowiska na SGGW. Otrzymała Les Orphées d’Or – Prix de la SACD od Académie du Disque Lyrique za najlepszą interpretację muzyki współczesnej na debiutanckiej płycie „Real Life Song” (DUX, 2016 r.), a także m.in. I nagrodę (Giuseppe Sinopoli Award) wraz z nagrodą specjalną Opery we Frankfurcie na J: opera Voice Competition ISA12 (2012 r.). Śpiewała w Teatrze Wielkim w Poznaniu („Rozwód Figara” Eleny Langer), warszawskiej Operze Narodowej („Eros i Psyche” Ludomira Różyckiego), Estońskiej Operze Narodowej („Faust” Gounoda), Teatro Lope de Vega w Sewilli („Così fan tutte” Mozarta).

Nagrodzona za wszechstronność, kreatywność oraz talent aktorski. Dokonała prawykonań m.in. utworów Uriego Caine’a, Aleksandra Kościówa, Krzysztofa Wołka, Adama Falkiewicza. Uczestniczyła w pierwszym polskim wykonaniu „Stabat Mater” Arvo Pärta; pamiętne też były jej interpretacje – „Mysteries of the Macabre” György Ligetiego oraz utworów George’a Crumba i Romana Haubenstocka-Ramatiego.

Pozostali nominowani: Piotr Sałajczyk, Artur Zagajewski

Partnerem kategorii Muzyka poważna są Kujawy Pomorze.

Polityka 2.2018 (3143) z dnia 09.01.2018; Paszporty Polityki 2017; s. 76
Oryginalny tytuł tekstu: "Joanna Freszel"
Reklama

Czytaj także

null
Kraj

Interesy Mastalerka: film porażka i układy z Solorzem. „Szykuje ewakuację przed kłopotami”

Marcin Mastalerek, zwany wiceprezydentem, jest także scenarzystą i producentem filmowym. Te filmy nie zarobiły pieniędzy w kinach, ale u państwowych sponsorów. Teraz Masta pisze dla siebie kolejny scenariusz biznesowy i polityczny.

Anna Dąbrowska
15.11.2024
Reklama